Nu äre juligen och nu äre struligen




...och strulet varar än till påska! För det är faktiskt sant, ja det är faktiskt sant och därmed basta.

Det var som nån på jobbet sa: "Julen var mycket roligare när man var mindre, då behövde man inte tänka på nåt förutom Tomten och hans klappar"

Nu när man blivit lite till åren så måste man ju tänka på det mesta. Vilken mat man ska laga, hur,när och var man ska fira, vilka presenter man ska ge bort och för vilka pengar?, vilka dagar man måste ta ledigt för att överhuvudtaget få fira jul. Och vad är belöningen för allt detta slit? Jo, man får mindre julklappar än när man var liten! Man var väldigt bortskämd när man var barn känner jag. 

Sitter och funderar på vad jag ska göra på nyår eftersom jag förmodligen jobbar nyårsdagen. Planen var ju att fira den i Stockholm men det känns ju lite svårt nu. What to do? :/

3:e advent i dag och fortfarande ingen snö...inga direkta julkänslor har jag heller. Känner att jag måste fixa detta på något vis. Får väl köpa lite pepparkakor,lussebullar och julmust och sätta på lite julmusik..himla synd att Spotify har så få och dåliga julskivor. Får väl i annat fall sätta på någon julig film. Eller hyra in nån dvärg med tomteluva som jag kan leka med.

Får väl se hur det blir med denna saken..och när snön ligger vit på taken. 

Trevlig Lucia!



 

Kommentarer
Postat av: Saadet

Hej :)

Najs blogg du har! Ska vi följa varandra på bloglovin? :) Kram på dig!

2009-12-22 @ 21:50:00
URL: http://saadet.blogg.se/
Postat av: luckeboi

Hur kan tjejer gå i sådana klackar. Kolla in :)

2009-12-22 @ 22:37:46
URL: http://lifeoflucke.blogg.se/
Postat av: stefanie

Svar: Jag menade ju torsdag och inte fredag och sen att jag ska upp sex och inte åtta. Har ingen koll på något som vanligt.. Förlåt för förvirringen.

2009-12-30 @ 21:58:08
URL: http://stefanie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0