Life is like box of chocolate..

You never know what you gonna get!
Vet inte om skrivkramp är det rätta ordet att beskriva varför jag inte skrivit här under de senaste 20 månaderna eller vad det nu blir. Hur som helst så har det inte blivit av att jag skrivit. Jag är av den inställningen att ska jag väl skriva något så ska det bannemig vara någonting intressant. Det kanske inte är det för er läsare, men för mig personligen. Och får jag respons för det jag skriver så är det bara en bonus. Verkar som att en del av er i alla fall har hittat något ni gillar i mina inlägg. Tänkte ta tillfället i akt och berätta lite om hur mitt liv ser ut just nu.

När man väl skriver om hur man har det i sitt liv så vill man ju alltid få det att låta lite bättre än vad det är, eller hur? Det hade inte jag tänkt att göra.

Sanningen är väl att mitt liv för det första är mediokert. Det blir lite vad man gör det till. Och om jag ska vara ärlig så gör jag inte mycket åt saken. Låter lite nedstämd nu men ta det inte alltför allvarligt. Jag tycker för det mesta om mitt liv. Lite enformigt kanske. Går till jobbet varje måndag-fredag och gör mina timmar. Får ut en lön som täcker hyra,mat och nöjen. Kan unna mig något extra för ett par tusenlappar varje månad. Just nu ligger fokus på lägenheten som ska fixas till lite. Tycker det är lite småkul att surfa runt på diverse hemsidor och se vad man kan göra så att hemmet ser sådär superfräscht ut. Typiskt svenskar också sägs det. Dock kör jag efter budgetvarianten då jag gör mina inköp så mitt lilla krypin blir nog också bara mediokert till slut. Inget fel med det, jag trivs nog bäst i medelklass-samhället. Det ska hellre vara skitigt och mysigt än lyxigt och sterilt.

Utöver mitt jobb så har jag ju även lite fritid och vardagsliv. Efter arbetets slut så åker man hem och gör sitt mål mat och sen segnar man ner i soffan och ser på Tv eller film. Big Brother har det blivit lite här på slutet ska jag väl erkänna. I övrigt har man datorn på och kollar Facebook resten av kvällen och är lite social på MSN. När det är hockeysäsong så går man självklart och ser stadens stolthet MoDo Hockey två kvällar i veckan.

Fritiden just nu spenderas mestadels åt att plugga teori, förjävla tråkigt måste jag säga. Bilar och diverse trafikskyltar är inte min melodi. Men jag kämpar för att min hjärna ska komma ihåg hur mycket vikt man får dra med diverse körkort och var varsel-ljusen sitter. Inom en snar framtid kan jag nog strunta i att bry mig om det något mer. Om jag spelar mina kort rätt vill säga.
Har blivit lite förtäring av alkohol nu på slutet också ett par helger i rad men mamma du kan vara lugn ;) Jag är ju en duktig pojke. Dricker mest för att vara social även om det inte direkt är äckligt :P Eller jo, det kan det vara!

Längtar till min semester under sommaren, om man nu får någon vill säga. Har varit ledig alltför lite de senaste 10 månaderna känner jag. Har endast blivit en kortare sväng till Stockholm (vilket var förjädra trevligt måste jag säga) men annars har det varit jobb. Ibland undrar man om man jobbar för att leva eller lever för att jobba!?

Vet som inte riktigt mer vad jag ska skriva. Detta är väl mitt liv på en pinne ni som nu undrade. Var det något jag missade så skriv gärna en kommentar i så fall. Anonymt eller inte ;)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad kul att du skriver igen, min son! Alltid lika roligt att följa ditt liv i ord...Fortsätt skriva! Du är duktig på det! Kram

2012-09-22 @ 17:21:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0