Utgång i medgång och motgång

 

Ska berätta vad som hände häromdan

Det blev afterwork o pubrunda nere på stan
Semestern vi skulle fira med en massa bira
Lyssna på nåt coverband som lira, det gick inte länge innan man var rätt fullifan!


Såg en tjej i baren som var rätt söt
Bestämde mig för att lägga in en stöt
Sa: Dig känner inte jag!
Hon sa: Det är nog lika bra!
Ridå..bättre lycka nästa dag


Tog mig in på herrarnas dass och smygkollade lite lätt
på mannen bredvid pissoaren som tittade på mig lite snett
Han sa: Har du problem eller äru bög?
Jag sa: Hade gärna varit om du haft ett skaft som dög


Med risk för att åka på spö jag drog mig därifrån
in i nattklubbssmeten där alla dansar som ett fån
själv dansar man ju som en blandning av Travolta och Gud
tills jag ser en äldre gubbe kladda på nån brud
jag sa: Farfar,det är dags att du beger dig och tar din pick och pack
Till min förvåning han stack och fick brudens nummer som tack


Ställer mig i kön runt bardisken och flashar hundralappen
Säger: 2 stora stark ifrån öltappen!
Bartendern hon säger: Men du är ju full som en kastrull!
Jag säger: Hellre vara onykter när man inte får nåt knull!
Bartendern igen: Jag kan inte hjälpa dig tyvärr och du faller snart omkull
Jag säger: Ingen fara med mig! medan jag försöker spela ansvarsfull


Innan jag ens hunnit beställa kvällens runda nummer tolv
Mitt huvud får känna smaken av lite nersölat golv
Om mitt IQ var lite sen innan det nu var närmare noll
En natt på Hotell fyllecell eller sjukan spelar väl ingen roll


Jag blev utkastad med huvudet efter denna gång
Då jag fortfarande hörde kvitter av fågelsång
Att nu bege sig hemåt vore kanske bäst
Men i mina öron jag bara hörde ordet EFTERFEST!


Full som man var jag bjöd hem alla förbipasserande till mig
Ord som fri alkohol och sprit verkade locka var o varannan kille och tjej
Med mitt entourage jag nu drog till min lya
där väntade hög musik, galna upptåg och en hel del spya
Framåt morgonkvisten festen närmade sig sitt slut
Fimpar låg i soffan, i sängen det låg sprut
Längtar redan till nästa helg då jag får gå ut...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha..du är bäst! ☺

2015-10-14 @ 06:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0